نما فراز مهرزاد

نمای فریم لس | نمای فریملس | نمای Frameless - شرکت نما فراز مهرزاد

نمای فریم لس | نمای فریملس | نمای Frameless

نمای فریم لس | نمای فریملس | نمای Frameless

در جوامع امروزی شیشه جایگاه خاصی دارد و در ظریف‌ترین هنرها از شیشه نیز استفاده می‌شود نمای فریم لس یکی از انواع مختلف نمای بیرونی ساختمان است که طرفداران خاص خود را دارد، این نوع نمای ساختمان از بیرون ساختمان را کاملاً شبیه یک‌تکه شیشه یکپارچه نشان خواهد داد و در عین ظرافتی که این نما به ساختمان می‌دهد کاملاً محکم و مستحکم است.

نمای فریم لس چیست و چگونه تولید می‌شود؟

نمای فریم لس در واقع یک نوع کادر است که دورتادور آن را شیشه پوشانده و در بین لقمه‌های آلومینیومی نگه‌داشته می‌شود و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، این لقمه‌ها به‌صورت متحرک تولید شده و قابلیت جابجایی دارد، در واقع لقمه‌ها بین شیشه‌ای مخفی‌شده و دیده نمی‌شوند و تنها چیزی که از بیرون از ساختمان دیده می‌شود ژوین هایی است که بین هر دو فریم استفاده شده است که مانند یک خط باریک‌بین دو تکه از نمای فریم لس است.

این درزها حدوداً بین یک تا دو سانتی‌متر عرض دارند و زیاد به چشم نخواهد آمد، امروز یکی از پرکاربردترین نوع نماها با توجه به استحکام، زیبایی و ظرافت در عین سادگی است که تمامی ویژگی‌های مورد نیاز یک پیمانکار را به‌راحتی تأمین خواهد کرد، به سادگی قابل نصب بوده در عین سادگی محکم و زیباست!

در پیاده‌سازی  ابتدا لقمه‌های آلومینیومی به صورت شبکه‌هایی تدارک دیده‌شده و زیرسازی به‌صورت کامل انجام می‌شود و سپس شیشه فریم لس در میان این لقمه‌ها قرار خواهد گرفت و لاستیک‌هایی که بین هر فریم وجود دارد باعث می‌شود که محیط بین داخل نمای فریم لس و بیرون کاملاً ایزوله باشد.

با توجه به ظرافت این نما  هیچ‌گونه دیدی از بیرون نما امکان‌پذیر نیست و حتی پنجره‌ها و فریم‌هایی که باز خواهند شد نیز از بیرون قابل‌تشخیص نخواهند بود و همین ویژگی‌ها باعث توجه طراحان به نمای فریم لس شده است.

نمای فریم لس

شیشه نمای فریم لس چیست؟

شیشه فریم لس در واقع یک نوع شیشه دوجداره است که یکی از لایه‌های آن شیشه بزرگ‌تر بوده تا قسمت‌های لقمه آلومینیومی را بپوشاند و لایه دیگر کمی کوچک‌تر است که در پشت قرار می‌گیرد، یکپارچه بودن این نوع نما و شیشه فریم لس باعث شده تا در ساختمان‌هایی که از طرح‌های مدرن استفاده می‌کنند این نوع نما بسیار استفاده شود.
معمولاً این نوع نما در مکان‌های تجاری بیشتر استفاده می‌شود زیرا مشتریان این نوع نما اغلب تمایل دارند تا یک دید کلی نسبت به مناظر بیرون داشته باشند درنتیجه شیشه فریم لس بهترین گزینه برای این دسته از افراد است.

مزایای و ویژگی نمای فریم لس

علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد شیشه فریم لس و این نوع نما دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی نیز است که موجب شده مشتریان توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به این نوع نما علاقه دارید پس از مطالعه این مطلب با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی کنند تا از پیشنهادها و قیمت‌های استثنایی شرکت آراد بهره‌مند شوید.

  • ایجاد سطح بیرونی یکنواخت در نما
  • عدم محدودیت رنگ‌بندی
  • ایزوله بودن محیط
  • سبکی و استحکام در عین ظرافت
  • قابلیت تعویض آسان شیشه
  • مقرون‌به‌صرفه با توجه به ظرافت و زیبایی
  • امکان نصب آسان از داخل ساختمان
  • عدم انتقال فشارها به شیشه و غیره

انواع نمای فریم لس:

نمای فریم لس U-Channel

در طراحی نماهای شیشه گاهی افراد مایل‌اند پنجره‌های بازشویی را برای تهویۀ هوا در بین نمای شیشه‌ای تعبیه نمایند، نمای frame-less (U-channel) نوعی نمای شیشه‌ای می‌باشد که در آن از شیشه‌های دوجداره و سه جداره می‌توان استفاده نمود و به خاطر وجود فریمی که به‌صورت قابی پنجره را دربرمی گیرد و یک‌لایه از شیشه به‌طور مستقیم بر روی آن چسبیده می‌شود و به کمک تکیه‌های که قابلیت تحرک را به آن‌ها می‌دهد بر روی پروفیل آلومینیومی قرار می‌گیرد، می‌تواند بازشو بودن پنجره‌ها را به ارمغان آورده به‌گونه‌ای که حتی از نمای خارجی این بازشو ها قابل‌رؤیت ‌نباشند و حس یک نمای شیشه‌ای یکدست را برای بیننده تداعی کنند.

یکی از دلایل توجه ویژه کارفرمایان به نماهای شیشه ای سرعت نصب بالای آن می باشد، که البته نمای فریم لس نیز از این امر مستثنا نیست و تنها تفاوت در نصب، باعث می‌شود آن‌ها به دودستۀ «(کاست دار) Full Frame-less Step-unite»و (Frame-less(U-channel تقسیم شوند.

Frame-less (U-channel) در ابتدا به‌صورت قاب به ظهور رسید و بعدها متخصصان به فکر کم نمودن این قاب‌ها افتادند تا جایی که امروزه می‌توان شیشه‌های به‌کاررفته در این نما را فقط به کمک چنگک‌هایی متصل نمود و از شفافیت ارائه‌شده لذت برد.

طرحی یکپارچه از شیشه که فریم فقط به‌صورت یک سایۀ کم‌رنگ از پشت شیشه به چشم بیاید مسلماً طرحی خاص و کاملاً ایزوله را در مقابل دیدگان قرار می‌دهد. وجود لاستیک‌هایی که به‌منظور عایق‌بندی استفاده‌شده‌اند این امکان را به نمای کرتین وال شیشه‌ای frame-less می‌دهند.

Frame-less (U-channel) روشی است که در آن یونیت شیشه‌ها به حالتی U شکل درآمده و سپس بر روی لامل ها توسط glass holder قرار می‌گیرند. این نوع نما بسیار سبک بوده و برخلاف مدل کاست دار به خاطر وجود همین پوشش نوارها مقرون به‌صرفه‌تر است. اغلب نماهای کرتین وال برای برج‌ها و شرکت‌هایی با ارتفاعات بالا طراحی می‌شود، اما باید دقت داشت این نما برای ساختمان‌هایی با ارتفاع بالا ازنظر فنی قابل‌تأیید نمی‌باشد، زیرا با توجه به اتصالات به‌کاررفته در آن‌که هیچ خبری از درپوش‌ها و نگه‌دارنده‌ها نیست و فقط با کمک اتصالات کوچک آلومینیومی و چسب، شیشه ثابت می‌شود و به خاطر بار بالا و بزرگی ابعاد بهتر است در ساختمان‌هایی با ارتفاع کمتر استفاده شوند ولی اگر مایلید از این نوع نما در ساختمان‌هایی با ارتفاع بالا بهره‌مند شوید بهتر است نوع کاست دار آن را انتخاب نمایید تا بتوانید سازه‌ای با استحکام بیشتری داشته باشید.

ظرافتی که نمونۀ Frame-less (U-channel) از نما در اختیار قرار می‌دهد باوجود فریم‌های نگه‌دارنده بسیار قابل‌قبول بوده و مزیت بازشو بودن پنجره‌ها هم به‌صورت کلنگی و هم از کنار  با یک اشاره کم و محدود و امکان تعویض شیشه‌ها که به‌راحتی انجام می‌گیرد و بالا بودن مقاومت در شرایط بد جوی، رنگ‌بندی متفاوت و مقاومت در برابر زلزله، نصب فوری، استفاده از آلومینیوم در تمامی مراحل نصب به صورتی که تمامی پنجره‌ها و واشرهای آن مخفی و زیرسازی به‌هیچ‌وجه قابل‌دیدن نباشد، خلق زیبایی خارق‌العاده‌ به خاطر به‌کارگیری شیشه‌های رفلکس با انواع مختلف رنگ به روشی که بیشتر، شیشه‌ها به چشم آمده و آلومینیوم به‌صورت نوارهای باریکی چندان خودنمایی نکنند، ممانعت انتقال هر نوع تنش از سوی ساختمان به شیشه‌ها به‌واسطۀ ایجاد مرزی در بین نما و سازۀ اصلی از مزایای نمای Frame-less (U-channel)  می باشد

نمای فریم لس کاست دار

نمای فریم لس frameless کاست دار نمای کرتین وال شیشه‌ای شامل چند زیرمجموعه است که متناسب با نوع پروژه، ارتفاع ساختمان و موقعیت قرارگیری می‌توان یک نمونه از آن‌ها را انتخاب و به عنوان سیستم نهایی اجرای نما استفاده نمود. Cover Cop و فریم لس ( U-channel ) و  frameless (کاست دار)، همان سازه‌های کرتین وال می‌باشند که البته خود نیز به زیرمجموعه‌های دیگر تقسیم می‌شوند که در اینجا ما قصد داریم به معرفی یکی از زیرمجموعه‌های فریم لس Frame less یعنی frame less (کاست دار) پرداخته و با آن بیشتر آشنا شویم.

Frameless خود به دو زیرمجموعۀ U-Channel و کاست دار تقسیم می‌شود که تفاوت آن‌ها بیشتر مربوط به روش نصب است و در سرعت انجام کار و سهولت در نگهداری و نظافت تغییر چندانی نمی‌کنند، Full Frameless Step-Unit که در اینجا موردبحث ما است در این روش شیشه‌ها در داخل کاست محکم نگهداری شده به همین دلیل به آن‌ها frameless (کاست دار) نیز می‌گویند، این شیشه‌ها را به‌طور کامل می‌توان در کارخانه تولید نمود و در سر ساختمان فقط با نصب آن بر روی سازۀ اصلی به کار سرعت بالایی بخشید و تفاوت آن با روش نصب U-Channel فقط در همین عدم حضور کاست‌ها در این روش می‌باشد.

در روش frameless (کاست دار) به خاطر فیکس شدن شیشه‌ها به استحکام سازه کمک شایانی می‌کند و ارتفاع بنا نمی‌تواند هیچ مشکلی در طراحی ایجاد نماید، به‌عنوان یک نمونۀ کامل از نماهای شیشه‌ای که در آن تمام اصول ایمنی رعایت شده و کاملاً قابل‌اطمینان هستند یاد می‌شود، مزیت دیگر نماهای شیشه‌ای ترکیب آن با نماهایی دیگر به‌منظور افزایش جذابیت و زیبایی است.

اضافه نمودن یا حذف یراق‌هایی که برحسب نیاز کارفرما در frameless (کاست دار) می‌تواند به آن‌ها حالت بازشو بودن یا فیکس بودن را بدهد به‌سادگی امکان‌پذیر است، این یراق‌ها را بر روی پروفیل‌ها نصب‌کرده و بدین ترتیب بازشویی مخفی بدون احتیاج به تولید مجدد امکان‌پذیر می‌شود، نکتۀ قابل توجه این است که پروفیل‌ها باضخامت‌های متفاوت تولیدشده و در کنار آسان و سبک بودنشان از کیفیت و مقاومت زیادی نیز برخوردار هستند.

جهت عایق‌بندی نیز از چسب و لاستیک‌های مخصوصی استفاده می‌شود که خاصیت چسبندگی فوق‌العاده آن‌ها و مقاومت بالایشان در برابر تابش نور خورشید و حرارت بالا حتی آتش بر کیفیت کار می‌افزاید و می‌توان از آن‌ها به‌راحتی در دوجداره نمودن شیشه‌های نما استفاده نمود که نتیجۀ آن آب‌بندی و هوابندی کامل سازه frameless (کاست دار) است و بدین ترتیب برای مکان‌هایی که وزش بادهای شدید در بیشتر مدت سال به خاطر موقعیت جغرافیایی در آن‌ها رایج است مناسب می‌باشد.

تفاوت ضخامت در هر لایه از شیشه باعث می‌شود عایق صوت و عایق حرارت را یکجا و باهم داشته باشیم، مثلاً شیشه‌های دوجدارۀ لمینیت مناسب برای جلوگیری از مزاحمت صدا و شیشه‌های سه جداره عایق خوب حرارت محسوب می‌شوند و اضافه نمودن گاز آرگون برحسب نیاز در بین این شیشه‌ها بر کیفیت آن‌ها می‌افزاید و حتی امکان سرقت را کاهش می‌دهند و اگر بر ضخامت آن‌ها بی افزاییم می‌توان به‌عنوان شیشه‌های ضدگلوله نیز استفاده کرد، امّا دقت داشته باشید اگر از شیشه‌های سکوریت در نماهای  frameless  (کاست دار) خود استفاده کنید فقط می‌توانید از مقاومت آن‌ها در برابر ضربه بهره ببرید البته مانع ورود اشعه‌ی مضر خورشید نیز می‌شوند ولی نمی‌توان هیچ نوع عایقی را از آن‌ها انتظار داشت.

Visits: 22

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button