نما فراز مهرزاد

در مقاله نمای شیشه ای مختصری درباره نمای اسپایدر صحبت کردیم حال در این مقاله قصد داریم جزییات بیشتری از نمای اسپایدر و شیشه اسپایدر بگوییم. تا شما خوانندگان عزیز بتوانید با ذهنی باز متریال نمای ساختمان خود را انتخاب کنید.

 

معرفی شیشه اسپایدر:

نما اسپایدر

 

علت نام گذاری نمای اسپایدر به این نام دو علت دارد که یکی به دلیل این است که یراق آلاتی که برای اتصال این شیشه اسپایدر استفاده می شود شبیه به عنکبوت هستند از این رو به آنها شیشه های عنکبوتی و در اصل شیشه اسپایدر گویند. دومین علتی که برای این نوع نام گذاری هست این است که شیشه های اسپایدر به صورت شبکه موزاییکی بر پایه محورها است شبیه به عنکبوت است از این رو به این نوع شیشه ها، شیشه های اسپایدر یا نمای اسپایدر گویند.

نماهای اسپایدر به دلیل اتصالات پیشرفته ای که نسبت به سایر ساختمان های اطراف خودشان دارند متمایز می شوند و توجه هر انسانی را به خود جلب می کند و هر بیننده ای مجذوب این شاهکار مهندسی می شود. بارزترین جایی که حتما با نمای اسپایدر بر خورده اید در بانک ها هست و مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده است که به این اتصالات خیره شوید و سعی کنید از زیبایی بی بدیل این شاهکار مهندسی سر در بیاورید که چگونه این شیشه ها که به صورت شبکه ای نمای ساختمان حساسی مثل بانک را پوشانده اند و چگونه استحکام کافی در زمان زلزله یا برخورد ضربه دارند.

حقیقت این است که شیشه ها و نمای اسپایدر سازه های پیشرفته ای هستند که توسط مهندسین عمران تمام محاسبات شیشه اسپایدر انجام می شود و در آن تمام الامان ها مانند ضربه، زلزله، آتش سوزی و غیره مورد محاسبه قرار می گیرد و سپس با توجه به کاربرد و سایر شرایطی که مهندسان پیشبینی کرده اند نمای اسپایدر را اجرا می کنند. گاه بدون ستون آلومینیومی، گاه با ستون آلومینومی، گاهی با سازه های کابلی و گاهی هم با تیغه های شیشه ای شیشه اسپایدر در محل ساختمان اجرا می شود.

مزایا و معایب شیشه اسپایدر

در تمام مقالات سایت نمافراز تلاش شده است که درک درستی به خواننده نسبت به هریک از متریال هایی که در نمای ساختمان ها به کار می رود داده شود. یکی از مهمترین بخش ها که درک عمیقی از متریال های مختلف می دهد بخش مزایا و معایب هر متریال است در اینجا نیز قصد داریم مزایا و معایب نمای اسپایدر را بگوییم:

مزایای نمای اسپایدر:

•     وزن پایین نسبت به سایر نماها

•     شفافیت بی بدیل

•    نصب آسان

•     قدرت مانور بالا در نماهای پیچیده

•    تنوع بالا متناسب با هر کاربردی

•     مقاومت بالا در برابر ارتعاشات زلزله

معایب شیشه اسپایدر

•     پیچیدگی بالا برای نمونه های باز شو (از این رو اکثر نمای اسپایدر باز شو نیستند.)

•    حساسیت و کنترل بالا برای آب بندی شیشه اسپایدر

•     نیاز به محاسبات پیشرفته و پیچیده مهندسی برای اجرا

 

اجرای نمای اسپایدر:

شیشه اسپایدر

 

همانطور که مقدمه و در مزایا معایب شیشه های اسپایدر گفته شد محاسبات نمای اسپایدر الحق و الانصاف محاسبات بسیار پیچیده و دقیقی دارند. محاسبات دقیق و اجرای دقیق هر دو مکمل یکدیگر اند گاهی یک اختلاف چند میلی متری به ساختار کلی شبکه نمای اسپایدر آسیب می رساند. از این رو تمام مراحل از اندازه گیری نما تا ساخت در کارخانه تا محاسباتبی که مهندسان و مشاوران انجام می دهند با دقت بسیار بالایی انجام می شود و تقریبا هر گونه خطایی را به صفر می رسانند. اما زیبایی بی نظیری که این نما ایجاد می کند و  تمایزی که با سایر ساختمان ها دارند این سختی ها را برای هر پیمانکار و مجری طرحی دلپذیر و دل نشین می کند.

ابعاد شیشه اسپایدر کاملا دست طراحان و مهندسان است که با توجه به کاربری ساختمان و شرایط طراحی و مهندسی ابعاد پنل های نمای اسپایدر را تعیین می کنند اما به طور کلی هر چه ابعاد شیشه های اسپایدر بزرگتر باشد در کنار پیچیدگی بالا زیبایی بیشتری به ساختمان می دهد. ضخامت شیشه اسپایدر بین ۱۱ میلی متر تا ۱۲ میلی متر هستند که با استفاده از یراق آلات  فولادی ضد زنگ که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.

نمای اسپایدر از جنس شیشه نشکن (سکوریت یا سکوریت لمینیت) است که در برابر ضربه زلزله آتش سوزی و غیره استحکام و مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این ویژگی ها شیشه های اسپایدر عایق صوتی و حرارتی هستند که آسایش لازم برای ساکنین را فراهم می کند و تلاف انرژی بسیار کمی دارد زیرا در اجرا و عایق بندی دقت بسیار بالایی صرف می شود.

از شیشه اسپایدر در ورودی بانک ها، وزارت خانه ها، مراکز خرید، برج ها، سفارت خانه ها، استخر های سر پوشیده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قیمت شیشه اسپایدر:

نمای شیشه اسپایدر

 

نمای اسپایدر یکی از شاخه های نمای کرتین وال است. و با توجه به مسایل و پیچیدگی هایی که در بالا گفتیم قیمت اجرای نما اسپایدر تابع شرایط بسیار خاصی است و بنابراین قیمت هزینه هر شیشه اسپایدر بسته به نوع پروژه متفاوت است.

زیرا هر پروژه بسته به مساحتی که برای اجرای نمای اسپایدر انجام می شود، پیچیدگی های نما، نوع کاربری ساختمان، میزان پیچیدگی های محاسباتی، مدت زمانی که مهندسان صرف محاسبات می کنند، نوع اجرا از نظر با ستون آلومینیومی یا بدون ستون آلومینیومی، سازه کابلی یا تیغه شیشه ای، شرایط نصب و بسیاری عوامل دیگر  دست به دست هم می دهند تا قیمت یک پروژه شیشه اسپایدر را تعیین کنند.

اما برای اینکه قیمت حدودی از این نوع نما داشته باشید برای ارزانترین نوع نمای اسپایدر که حالت فیس کپ (برای مطالعه حالات مختلف نصب شیشه های نما اینجا کلیک کنید) است و برای ارزان ترین نوع شیشه که شیشه سکوریت ۱۰ میلی متری است با اجرت نصب و به ازای هر متر مربع بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و برای شیشه ۱۲ میلی متری از ۶۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان  به ازای هر متر مربع  است که علاوه بر پیچیدگی هایی که در بالا گفته شد خود شرکتی که این کار را انجام می دهد نیز تفاوت های بسیاری با هم دارند و هر شرکت با توجه به شرایطی که دارد  قیمتی را اعلامی می کند.

یراق آلات

علاوه بر این نوع یراق آلاتی که استفاده می شود نیز مانند فین گلس نوع ۱ یا ۲ ، روتل یک جداره یا دو جداره نوع استیل به کار رفته نیز تنوع قیمتی بالایی دارند از این رو در قرار دادی که با شرکت پیمانکاری فعال در حوزه ساخت نما اسپایدر است تمام این موارد را به ریز در قرار داد خود درج کنید.

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل و کرتین وال می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 151

Call Now Button