نما فراز مهرزاد

شرکت نما فراز مهرزاد طراحی اجرای نمای ساختمان

 –> نما نشانگر شخصیت اصلی یک ساختمان است.

نماهای ساختمان با مواد متفاوت ساخته می شوند. آنها می توانند فرآیندهایی مانند پوشش استایروفوم، پوشش شیشه ای و پوشش فلزی باشند. 

هدف اصلی از نماهای ساخته شده از این مواد ، محافظت از ساختمان است.

نمای ساختمان می تواند چندین شکل و اندازه داشته باشد، در واقع یکی از آن قطعات سازه ای است که به معمار این امکان را می دهد که تجربه و استعداد خود را به نمایش بگذارد و خلاقیت های خود را زنده کند. طراحی اجرای نمای ساختمان

گاهی مردم نما را با ساختمان‌های قدیمی‌تر یا ساختمان‌های معتبر مرتبط می‌دانند، اما امروزه هر ساختمانی می‌تواند یک نمای منحصر بفرد داشته باشد.

علاوه بر آن، مردم نما را به فاکتور زیبایی‌شناختی ساختار ساختمان می‌افزاید.

شخصیت ساختمان ، بهره وری انرژی ، سپر در مقابل عوامل طبیعی ، عایق نور و صدا ، امنیت و … برخی از مباحث نمای ساختمان می باشند .

 

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

درب و پنجره آلومینیومی Aluminum doors and windows

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان نما فراز تماس بگیرید. ۰۲۱۸۸۵۹۰۱۷۷

درب و پنجره های آلومینومی علاوه بر تمام مزیت هایی نسبت به درب و پنجره ها فلزی دارند اما یک ایراد بزرگ دارند که البته این ایراد در نمونه های فلزی هم هست و آن بحث تبادل حرارتی می باشد.

هم فلز و هم آلومینیوم هر دو دارای ضریب انتقال حرارت بالایی هستند که باعث می شود اتلاف انرژی بالایی بین  محیط داخلی و خارجی ساختمان از نقاط درب و پنجره شود. از این رو دانشمندان و مهندسان تلاش بسیاری برای کاهش این ضریب انتقال حرارت کرده اند.

درب و پنجره آلومینومی ترمال بریک ماه عسل تلاش شیمیدانان و مهندسان است که ضعف بزرگ درب و پنجره آلومینیمی را کاهش می دهد.

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک به دلیل داشتن یک لایه لاستیک پلی آمید در داخل پروفیل آلومینیومی علاوه بر اینکه انتقال حرارت را کاهش می دهد استحکام ، طول عمر و مقاومت در برابر لرزش را نیز افزایش می دهد.

این لایه پلی آمیدی مورد استفاده در درب و پنجره آلومینیومی می تواند تا ۳۹ درصد کاهش اتلاف انرژی گرمایی در فصل سرما و ۳۳ درصد کاهش اتلاف انرژی سرمایشی در فصل گرما دهد که به طبع این میزان کاهش باعث کاهشی حدودا ۲۱ درضدی  در هزینه های اولیه سیستم گرمایشی و ۳۰ درصدی در کاهش مصرف گاز طبیعی می شود.

از دیگر ویژگی های درب و پنجره آلومینومی می توان به سهولت در ساخت انواع درب و پنجره آلومینومی ترمال بریک از جمله کشویی، لولایی، تک جداره، ۲ جداره، و چند جداره نیز اشاره کرد. این پنجره های امروز به عنوان بخشی از نمای ساختمان ها اهمیت زیادی دارند.

انواع درب و پنجره آلومینومی:

درب و پنجره آلومینیومی
جهت مشاوره رایگان با کارشناسان نما فراز تماس بگیرید. ۰۲۱۸۸۵۹۰۱۷۷

درب و پنجره های آلومینومی نیز مانند هر تکنولوژی جدیدی که به منظور کاهش معایب نمونه های پیشین خود می آید خود دارای معیبی هست که به مرور زمان اصلاح می شوند و به کمال می رسند. درب و پنجره های آلومینیومی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

نسل اول: نسل اول درب و پنجره های آلومینومی در حقیقت نیمه آلومینیومی نیمه فلزی بودند زیرا آنها توسط میلگرد به هم متصل می شدند و عملا امکان دو جداره کردن انواع درب و پنجره ها نبود.

نسل دوم: نسل دوم درب و پنجره های آلومینومی در تکمیل نسل اول به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی توسعه یافت و به استفاده از شیشه های دو جداره در چهارچوب های آلومینیومی جامع عملا پوشاند.

نسل سوم: در این نسل از درب و پنجره های آلومینومی مشکل نبادل حرارتی بالا بین محیط داخلی و خارجی ساختمان برطرف شد و  درب و پنجره های آلومینومی ترمال بریک عملا پا به عرصه صنعت درب و پنجره سازی آلومینومی راه یافتند.

چهارچوب های نسل سوم که به صورت علمی تر پروفیل های آلومینیومی نامیده می شوند یک لایه لاستیک از جنس پلی آمید است که عملا پروفیل درب و پنجره های آلومینومی را به شکل دوجداره در آورده است.

این لایه پلی آمیدی در بین دو تیغه آلومینیومی توسط دستگاههای پرس، پانچ می شوند که علاوه بر مزیت کاهش انتقال حرارت از ورود صدا نیز جلوگیری می کند و به نوعی عایق صدایی هم محسوب می شود.

لاستیک پلی آمیدی مورد استفاده در درب و پنجره های آلومینومی ترمال بریک در حقیقت الیاف متراکم شده شیشه ای هستند توان تحمل  فشار و حرارت را دارا می باشند.

مزایای درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک:

همانطور که در بالا گفتیم درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک نسل سوم درب و پنجره های آلومینیومی هستند از این رو مزایای بسیاری دارند که به شرح زیر اند:

  • عایق حرارتی، عایق صوتی، عایق نفوذ گرد و غبار و عایق رطوبتی
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر آنش سوزی
  • سبک و در عین حال با دوام
  • کاهش اتلاف انرژی
  • کاهش مصرف گاز طبیعی
  • مقاوم در برابر زلزله
  • مقاوم در برابر نور آفتاب و شرایط جوی
  • مقاومت بالا در برابر باد های شدید
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • نصب  آسان
  • امکان ایجاد طرح های دکوراتیو
  •  

انواع درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک:

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک
جهت مشاوره رایگان با کارشناسان نما فراز تماس بگیرید. ۰۲۱۸۸۵۹۰۱۷۷

 

همانطور که در مزایای درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک گفتیم یکی از ویژگی های آنها سهولت در اجرای طرح های خلاقانه است از این رو تعدادی از موارد در زیر نشان می دهیم:

  1. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک تک حالته: در این حالت پنجره مانند یک پنجره لولایی ساده  از بغل به طور کامل باز می شود.
  2. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دو حالته: در این حالت پنجره علاوه بر اینکه مانند یک پنجره لولایی ساده به طور کامل باز می شود پنجره از بالا تا زاویه ای مشخص تنها برای تهویه هوا نیز باز می شود.
  3. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره کشویی:همانطور که از نام آن مشخص است درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک  یک لنگه پنجره به صورت ثابت و یک لنگه دیگری به صورت کشویی باز و یا بسته می شود.
  4. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دو لنگه کشویی: در این نوع درب و پنجره ها بر خلاف مدل بالا هر دو لنگه به صورت مجزا کشویی هستند و از هر دو طرف باز می شوند.
  5. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک فولکس واگنی: درب و پنجره ای که به صورت فولکس واگنی است به صورت کشویی باز می شود اما این تفاوت را دارد که ریل بازکننده در پنجره کشویی در یک ردیف با لنگه ثابت نیست.
  6. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک فرانسوی: در این نوع درب و پنجره که  متشکل از دو لنگه پنجره لولایی است که در خلاف جهت یکدیگر باز می شوند. هر یک از این لنگه ها مستقل از لنگه دیگر باز شود.
  7. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک قوس و چند ضلعی: پنجره های قوس دار بسته به طراحی و معماری می تواند جلوه ی منحصر به فردی را به نمای ساخنمان بخشد. البته در این نوع از درب و پنجره ها باز مشکل انتقال حرارت زیاد می شود و این دست طراح است که زیبایی را ترجیح دهد یا مصرف انرژی یا تعادلی بین این دو بر قرار کند.
  8. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک آکاردئونی: در این نوع درب و پنجره بسیار عریض و دارای چند لنگه هستند که لنگه ها در هنگام باز شدن روی هم قرار می گیرند. از نظر کارایی نیز در مقابل اتلاف انرژی عملکرد بسیار مناسبی دارد.
  9. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک خلیجی: پنجره های خلیجی ترکیبی از  پنجره های ثابت و بازشو هستند که  تحت زوایای مشخص، قوسی چند ضلعی را پدید می آورند. این پنجره ها برای سالن پذیرایی  بسیار کاربردی خواهد بود.
  10. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک کمانی :  پنجره کمانی یکی از زیباترین پنجره هایی است که در نمای ساختمان ها به کار می رود. این پنجرهدارای چند لنگه ثابت و  دارای انحنا می باشد. حتی شیشه نصب شده بر روی این پنجره ها نیز منحنی است.

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل ، نمای کرتین وال  و یونیتایز می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره آلومینیومی UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 66

Call Now Button