نما فراز مهرزاد

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت

قبلا در مورد انواع کاربردهای شیشه در نمای ساختمان و در درب و پنجره صحبت کرده ایم. امروز قصد داریم در خصوص کاربرد نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت صحبت کنیم. این نرده ها در برخی اماکن تفریحی و توریستی و اقامتی مورد استفاده قرار می گیرد. در چینین مکان هایی نور محیط و زیبایی از پارامترهای موثر طراحی داخلی است. از این رو نرده های شیشه ای سکوریت و لمینیت در طراحی ها استفاده شدهند. این نرده ها علاوه بر حافظت از جان انسان ها به طراحان و معماران قدرت طراحی فضاهای خلاقانه و بی بدیل را می دهد. این نرده ها همانند شیشه های عادی شکننده نیستند. از این رو نرده سکوریت و لمینیت تمام ویژگی هایی مدنظر یک طراح یا معمار را دارد. زیبایی، دوام، استحکام، قدرت مانور در طراحی های خلاقانه و غیره را دارد.

لیست قیمت نرده شیشه ای

انواع مدل نرده های شیشه ای سکوریت و لمینیت

انواع مدل نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت بسته به نیاز اماکن تولید و نصب می شوند. انواع نرده ها به تناسب کابرد و انتظاراتی که طراحان داخلی و معماران دارند طراحی و استفاده می شود. انواع نرده شیشه ای و سکوریت شامل  نرده فیکس پوینت , نرده اکسپوز , نرده اسپیگت , نرده با پایه شیشه گیر.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

این مدل از نرده های شیشه ای ترکیبی از یست های اسپایدری آلومینیومی و نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با ضخامت ۱۲ الی ۱۶ میلی متر می باشد. معمولا در قسمت جای دست ( هند ریل) از پروفیل های آلومینیومی استفاده می کنند. نکته منفی نرده فیکس پوینت  این است که چون از بست های اسپایدری استفاده می شود باید حتما محاسبات دقیقی انجام شود در غیر این صورت ۱ میلی متر تغییر می تواند خسارات بسیار زیادی هم به کارفرما و هم به پیمانکار وارد کند.

نرده شیشه ای اکسپوز

نرده شیشه ای اکسپوز فریم های U شکل از جنس آلومینیومی در کف سازه با فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر نصب شده و شیشه سکوریت و لمینیت روی این فریم ها نصب می شوند. شیشه ها بعد از انکه پایه های U شکل آلومینیومی تراز شدند روی آنها قرار می گیرند. شیشه ها توسط یک ورق آلومینیومی به ضخامت ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر بسته به ضخامت و وزنی که شیشه ها دارند در جای خود فیکس می شوند.

نرده شیشه ای اسپیگت

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت یکی از بهترین انواع نرده های شیشه ای هستند. این نوع هم زیبایی بی بدیلی دارند و هم استحکام باور نکردنی. به طور معمول برای هر شیشه سکوریت و لمینیت از دو پایه استیل سوزنی شکل به ارتفاع ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر که دارای شیار هایی برای مهار کردن شیشه ها هستند استفاده می شود. این مدل نرده علاوه بر زیبایی و استحکام سرعت نصب بالایی نیز دارند. و در هر مکانی اعم از راه رو، راه پله، تراس قابل استفاده است. معمولا پنل های شیشه ای در این مدل نرده بین ۳ تا ۴ متر طول دارند.

نرده شیشه ای با پایه

در این مدل نرده نیز همانند مدل اکسپوز از پایه های آلومینیومی و در بعضی مواقع از پایه استیل استفاده می شود. در این نوع نرده شیشه ها حداکثر ۱۲ میلی متر ضخامت داشته و در حدود ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر ارتفاع دارند. این مدل نرده ارزانترین نوع نرده است اما این را هم فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست چرا که این مدل مانند سایر مدل های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت استحکام و دوام بالایی ندارد.

نرده شیشه ای تراس

تراس هر ساختمان و یا آپارتمان یک فضای غیر مسقف می باشد. این محیط به بیرون و یا حیاط مشرف می باشد. اصولا برای حفظ امنیت افراد در تراس ها نیاز به نرده و محافظ می باشد. برای این منظور از گذشته نرده های فلزی و یا دیوارچینی های کوتاه استفاده می شده است. نرده های فلزی و یا دیوار چین کوتاه خطر بالا رفتن کودکان را دارد. همچنین ارتفاع دیوارچین مانع از دید خوب می شود. یک راهکار مناسب استفاده از نرده شیشه ای تراس می باشد. این نرده ها با استفاده از نمای شفافی که دارند مانع دید نمی شوند.

نرده شیشه ای تراس

نرده شیشه ای بالکن

استفاده از نرده های شیشه ای در بالکن هم یک پیشنهاد خوب می باشد. در بالکن ها می توان ارتفاع نرده های شیشه را متناسب با سلیقه بلند تر از حد استاندارد هم در نظر گرفت. این مساله بخاطر نمای شفاف نرده ها قابل انجام است. برای نرده های بالکن از جنس شیشه بهترین گزینه نرده اکسپوز می باشد.

مزایای نرده شیشه ای

در زیر مزایای نرده های شیشه ای برای نصب و استفاده را بیان می کنیم.

نمای شفاف

نرده های شیشه ای سکوریت نمایی شفاف دارند. این مساله باعث می شود شما هیچ مانع دیدی نداشته باشید. نگهداری نرده های شیشه ای بسیار راحت تر و ارزانتر از نرده چوبی و یا فلزی است. این نرده ها نیازی به رنگ آمیزی سالانه و با هر چند سال یکبار ندارند. تمیز کردن این نرده ها راحت است.

صرفه اقتصادی از نظر هزینه

هزینه تمام شده نرده شیشه ای کاملا اقتصادی است. این نرده ها علاوه بر هزینه اولیه مناسب هزینه نگهداری ندارند. قیمت نرده بر اساس جنس شیشه و یراق آلات و اتصالات متغیر است. قیمت هر متر مربع نرده شیشه ای سکوریت از ۵۰۰ هزار تومان تا یک و نیم میلیون متغیر است. شیشه های مورد استفاده در نرده های فریم لس دولایه بوده و نشکن هستند.(با توجه به تغییرات قیمت دلار قیمت متغیر است. برای اطلاع از قیمت روز تماس بگیرید.)

امنیت بالا

نرده شیشه ای هانند دیگر نرده ه ها و جان پناه ها امن است. بسته به ارتفاع قدی نصب شده می توان ضریب امنیت را بالا برد. جنس شیشه های استفاده شده در نرده سکوریت بسیار مقاوم است. ضخامت و فشردگی مولکولی این شیشه ها باعث می شود که شکسته نشود. این نرده ها امکان بالا رفتن کوکدکان از آنها را نمی دهد و هیچ سطح افقی خطرناکی ندارد.

نصب سریع و آسان

یکی از مزایای نرده شیشه ای نصب سریع  آسان است. مدت زمان نصب و پیاده سازی این نرده ها یک تا دو روزه می باشد. در این نرده ها یراق آلات و اتصالات به صورت کامل و کارخانه ای طراحی و تولید شده است. بنابراین نیازی به هیچ گونه جوشکاری و … وجود ندارد.

سفارشی سازی طبق سلیقه مشتری

طراحی نرده های شیشه ای می تواند خلاقانه باشد. شما می توانید طرح های متناسب با سلیقه خود را پیاده کنید. چه در نمای داخلی و په در نمای خارجی این سلیقه قابل اعمال است.

قیمت نرده شیشه ای

 

کاربرد های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت

به طور کلی نرده های شیشه ای به دلیل زیبایی و دوام و قدرت مانور پذیری بالا برای اجرای طرح های خلاقانه کاربرد های فراوانی دارند از این حیث برخی از کاربرد های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت را در زیر تشریح می کنیم.

بالکن ها

به طور کلی اولین علت استفاده از شیشه به عنوان نرده داشتن حداکثر نور و منظره است. نرده هایی که برای کاربری بالکن ها استفاده می شوند علاوه بر داشتن این ویزگی ذاتی استحکام و دوام بالایی دارند و جهت حفاظت و ایمنی افرادی که در بالکن قرار دارند بسیار مناسب اند. همچنین شیشه هایی که برای  بالکن ها استفاده می شوند تنوع بالایی در رنگ بندی دارند. ارتفاع نرده های شیشه ای بالکنی را به دلیل ایمنی عموما بین ۱۱۰ الی ۱۴۰ سانتی متر در نظر می گیرند و ضخامت آنها بین ۱۲ تا ۱۶ میلی متر است که بسته به طول شیشه تغییر می کند به این مفهوم که هر چه طول نرده های شیشه بیشتر ضخامت  شیشه مورد استفاده نیز بیشتر می شود. در واقع از دیدگاه مهندسین طول و ضخامت شیشه باهم رابطه مستقیم دارند.

راه پله ها

از انجا که راه پله ها عموما ۲ طبقه مختلف از یک ساختمان را به هم وصل می کنند شیشه های نرده ای راه پله ها به شکل لوزی هایی با زاویه ۴۵ درجه ساخته می شوند. عموما از انجا که راه پله ها در مکان هایی که اختلاف سطح دارند استفاده می شود به همین دلیل برای ایمنی ۹۰ سانتی متر ارتفاع دارند. و علاوه بر زیبایی، شفافیت، مدرنیته ایمنی و استحکام بالایی دارند.

لیست قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت بسته به نوع اجرای آن (فیکس پوینت، اکسپوز، اسپیگت، با پایه) می باشد. همچنین کیفیت شیشه و یراق الات مورد استفاده و در نهایت میزان دقت در محاسبات و پیچیدگی های مهندسی در قیمت تاثیر دارند. البته در این بین رقابتی که بین شرکت ها و همچنین کیفیت و برندی که هر شرکت با توجه به سابقه خود در اجرای پروژه های این چنینی دارد قیمت ها تغییر می کنند. اما به طور میانگین قیمت هر متر مربع نرده شیشه اکسپوز بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، نرده اسپیگت ۴۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان، نرده فیکس پوینت ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان و در نهایت نرده شیشه با پایه آلومینیومی ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغییر است.

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل و کرتین وال می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 1310

Call Now Button