نما فراز مهرزاد

کاربرد شیشه دو جداره

شیشه دو جداره یکی از انواع شیشه هایی است که در راستای نیاز انسان به کاهش سر و صدای محیط پیرامونی اش و همچنین کاهش اتلاف انرژی و به طور کلی افزایش آسایش و آرامش انسان است از این رو شیشه های دو جداره در سال ۱۸۶۵ در شهر نیویورک  توسط یک صاحب مغازه خلاق  پا به عرصه وجود گذاشتند این مغازه دار با انجام آزماشات بسیاری توانست اثبات کند شیشه های دو جداره اتلاف انرژی کمتری نسبت به نمونه های تک جداره دارند و توانست حق ثبت و امتیاز بهره برداری را اخذ کرد.

 شیشه دو جداره چیست؟

شیشه دو جداره

شیشه دوجداره یا چند جداره شامل لایه هایی از شیشه است که توسط اسپیسر های الومینیومی از هم جدا شده اند. و در این اسپیسر ها با گاز های بی اثر مانند آرگون یا در بعضی مواقع کریپتن تزریق می شود. در واقع همین گاز بی اثر ارگون یا کریپتن است که عایق حرارتی را در شیشه دوجداره ایجاد می کند و باعث کاهش اتلاف انرژی از طریق شیشه ها می شوند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم در شیشه های دو جداره دو لایه شیشه توسط اسپیسر آلومینیومی روی هم قرار می گیرند. درون اسپیسر ها از مواد ضد رطوبتی پر شده است به همین سبب رطوبت باقی مانده در بین دو شیشه را به خود جذب می کند. سپس توسط مواد درزگیر کاملا آب بندی می شوند. معمولا ضخامت شیشه های دو جداره از ۶ میلی متر شروع تا ۱۶ میلی متر به صورت ۲ میلی متر ۲ میلی متر است. همچنین در شیشه دوجداره بسته به نیاز انواع مختلف دیگری مانند رنگی، رفلکس، سکوریت، لمینیت  نیز وجود دارد که باعث شده کاربری شیشه دوجداره برای انواع نیاز ها و کاربرد ها قابل استفاده باشد.

تولید شیشه دوجداره در ایران نیز استاندارد های خاصی دارد که این پارامتر ها با الگو برداری از کشور های صنعتی پیشرفته و سازمان های بین المللی توسط سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به کارخانجات تولید شیشه دوجداره داده شده است. برخی از این پارامتر ها شامل:

  • آزمون ابعاد شیشه دو جداره شامل طول و عرض
  • آزمون تعیین ضخامت شیشه دو جداره
  • آزمون ضخامت اسپیسر (فاصله بین دو لایه شیشه)
  • آزمون مه گرفتگی
  • آزمون تغییرات آب و هوایی
  • آزمون پایداری در برابر رطوبت
  • آزمون برفک

ویژگی های شیشه دو جداره:

همانطور که گفتیم شیشه های دوجداره بر اساس ویژگی ها و تنوعی که دارد کاربرد های زیادی دارد برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  1. ایمنی بالا نسبت به نمونه تک جداره ( بخصوص در نمونه سکوریت که نمونه نشکن است)
  2. جلوگیری از نفوذ گرد و غبار
  3. عایق صوتی تا ۳۰ دسی بل
  4. عایق رطوبتی
  5. عایق حرارتی
  6.  کاهش مصرف انرژی تا ۴۵ درصد
  7. جلوگیری از نم زدگی
  8. ضد اشعه UV (در نمونه پوشش دار یا لمینیت)

علاوه بر موارد فوق کنترل اشعه های مضر خورشید در نمونه شیشه های دو جداره پوشش دار یا لمینیت که به راحتی اشعه UV را به خود جذب  می کند و از رنگ پریدگی اشیا توسط اشعه  UV محافظت می کند. همچنین آلودگی های شهری نظیر: آلودگی هوا، آلودگی صوتی و غیره از مواردی هستند که باعث می شود شیشه های دوجداره به عنوان عایق در قسما های شیشه ای ساختمان ها استفاده شوند.

کاربرد شیشه دو جداره:

همانطور که در بالا گفتیم شیشه های دوجداره به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که نسبت به مدل های تک جداره دارند کاربرد های بسیاری دارند از جمله:

قیمت شیشه دو جداره:

به علت اینکه شرکت های گوناگونی به ارائه خدمات در حوزه شیشه دو جداره پرداخته اند ارائه قیمت به پارامتر ها و فاکتور های بسیاری بستگی دارد اما به عنوان میانگین می توان قیمت های زیر را برای انواع شیشه دو جداره ارائه کرد:

  1. شیشه دوجداره ساده گرید A  با ابعاد ۴+۱۲+۴ به ازای هر متر مربع ۱۳۳ هزار تومان
  2. شیشه دوجداره ساده گرید A  با ابعاد ۶+۱۰+۴ به ازای هر متر مربع ۱۴۵ هزار تومان
  3. شیشه دوجداره رنگی گرید A  با ابعاد ۶+۱۰+۴ به ازای هر متر مربع ۱۶۰ هزار تومان
  4. شیشه دوجداره رفلکس گرید A  با ابعاد ۶+۱۰+۴ به ازای هر متر مربع ۱۷۰ هزار تومان
  5. شیشه دوجداره رفلکس رنگی (آبی، سبز، دودی یا برنزی) گرید A  با ابعاد ۶+۱۰+۴ به ازای هر متر مربع ۱۸۵ هزار تومان
  6. شیشه دوجداره سکوریت گرید A  با ابعاد ۶+۱۲+۴ به ازای هر متر مربع ۲۰۵ هزار تومان

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل و کرتین وال می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 72

Call Now Button