نما فراز مهرزاد

ویژگی های نمای لامل در ساختمان - شرکت نما فراز مهرزاد

ویژگی های نمای لامل در ساختمان

ویژگی های نمای لامل در ساختمان

کاربرد نمای لامل

لامل ها یا همان پروفیل آلومینیوم در نمای کرتین وال بیشتر نقش محوری دارند و در دو بخش افقی و عمودی روی سازه پیاده می شوند. این نما بسیار قابل انعطاف بوده که از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است و بسیار زیبایی و مدرن می باشد. به دلیل مقاومت بالا در برابر زلزله کاربرد بسیاری در نما سازی امروزی دارد.

نمای لامل در برابر نیروی زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، و همچنین در برابر نیروهای جانبی نظیر باد بسیار مقاوم بوده و در تنوع مختلفی تولید می شوند و در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرند.

قطعا شما نیز در سفرهایی که به کشور های دیگر داشته اید از نزدیک برج های بلند شیشه ای را دیده اید بیشتر نماهای آنها از نمای لامل شکل گرفته است. چندین سال است که در کشور ایران نیز مورد استفاده مهندسین قرار گرفته و در بیشتر پروژه ها شاهد استفاده از آنها هستیم.

شرکت های مهمی در ایران نمای لامل را تولید و به واسطه تکنسین های حرفه ای آن را نصب می کنند؛ مانند ارمن طرح و نما که با داشتن نیروی کار مجرب و کاربلد در طی سال های اخیر از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است، برای ارتباط با این شرکت به راحتی می توانید به نمایندگی و وب سایت آن مراجعه کنید تا از خدمات ارائه شده برخوردار شوید.

 

نمای لامل - کرتین وال شیشه ای
لامل در نمای کرتین وال شیشه ای

انواع نمای لامل

نماها نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت ساختمان ها دارند وقتی که به یک ساختمان نگاه می کنید نمای آن بیشتر جلب توجه می کند، انواع نماهای ساختمان از گذشته تا کنون بسیار فرق کرده اند و دیگر خبری از نماهای گلی، سنگی و آجری با وزن زیاد نیست. با پیشرفت علم و فناوری در بیشتر زمینه ها، نمای ساختمان نیز بیشتر از دیروز به سوی صنعتی شدن پیش می رود و نماهای مدرن جای نماهای سنتی را می گیرند. از مهمترین این نوع از نماها می توان به نمای لامل اشاره کرد.

نمای لامل انواع مختلفی چه از نظر ساخت و چه از نظر طراحی دارند، مانند:

  • لامل آلومینیومی: Aluminium Curtainwall
  • لامل فولادی: Steel Curtainwall
  • لامل چوبی: Timber Curtainwall

مصالحی که برای ساخت نمای لامل استفاده می شود باید حتما سبک و قابل اتصال با دیگر مصالح باشد تا به راحتی به سازه اصلی ساختمان متصل شده و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد. از مهمترین و پر استفاده ترین مصالح برای ساخت نمای لامل، پروفیل های آلومینیومی هستند که سبک بوده و قابلیت برش و اتصال به هر شکلی را دارند. این متریال استفاده فراوانی در ساخت نمای شیشه ای کرتین وال دارد.

 

نمای لامل - نمای کرتین وال - سیستم نمای کرتین وال
اجرای سیستم نمای لامل

 

مزیت عایق بندی

برای عایق بندی نمای لامل روش های مختلفی وجود دارد و نحوه انجام عایق بندی بیشتر بستگی به نوع سیستم نمای کرتین وال دارد. متداول ترین عایق برای اجرای نمای لامل استفاده از لاستیک های EPDM است. در این روش بر روی پروفیل آلومینیوم شیار هایی تعبیه شده است که بتوان لاستیک های EPDM را درون آنها جای داد، تا از ورود عوامل محیطی به درون ساختمان جلوگیری کند.

از مصالح مهم برای برای بالاتر رفتن سطح عایق بندی در نمای لامل می توان به لاستیک های پلی امید اشاره کرد. نحوه انجام عایق بندی لامل با این لاستیک ها بستگی به سیستم کرتین وال و روش طراحی آن دارد. برای مثال لاستیک های عایق در سیستم های فیس کپ در روی لامل قرار می گیرد و در سیستم کرتین وال فریم لس در درون لامل قرار می گیرد تا عمل عایق کاری به راحتی انجام شود.

مزیت عایق بندی با این روش می توان به:

  • آبندی
  • عایق صدا
  • گرما و سرما
  • و … اشاره کرد.

انواع سیستم نمای کرتین وال فریم لس FRAMELESS

نمای لامل یا همان سیستم نمای کرتین وال با روش های مختلفی ساخته می شود که هر یک از آن ها با توجه به نیاز و شرایط پروژه توسط معماران و مهندسان انتخاب و در پروژها اعمال می شود.

  1. سیستم کرتن وال فریم لس u-channel
  2. سیستم فریم دار

برای اینکه هنگام انتخاب نوع سیستم کرتین وال متناسب ترین آن را برای پروژه خود انتخاب نمایید پیشنهاد می کنیم به شرکت ارمن طرح و نما مراجعه کنید تا از مشاوره های این شرکت به خوبی استفاده نمایید؛ و اگر نیاز به اجرای ای نما داشته باشید این شرکت قادر به جرای دقیق نمای کرتین وال شیشه ای برای شماست.

 

سیستم نمای کرتین وال فریم لس FRAMELESS
سیستم نمای کرتین وال فریم لس- آرمن طرح و نما

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل ، نمای کرتین وال  و یونیتایز می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره آلومینیومی UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 6

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button