نما فراز مهرزاد

نمای شیشه ای فریم لس چیست ؟

نمای شیشه ایی فریم لس یکی از پرکاربرد ترین نماهای شیشه ای است که امروزه در ساختمان ها استفاده می شود. در این نوع نمای ساختمان ابتدا شبکه ای از پروفیل آلومینیومی که به آنها لامل گویند بر روی دیوار های خارجی ساختمان نصب می شود. سپس توسط لاستیک های مخصوص آب بندی و هوا بندی می شوند و شیشه روی آنها توسط لقمه های آلومینیومی متحرک نصب می شوند. زمانی که شما از بیرون به ساختمان نگاه می کنید هیچ اثری از شبکه های آلومینیومی (لامل) نیست و یک ساختمان یک دست شیشه ای را می بینید که علاوه بر بحث زیبایی بی حد و مرز آن، آب بندی و هوا بندی عالی، نصب ساده از مزایای نما شیشه ایی فریملس است. که توانسته است امروزه رواج بسیاری در نمای ساختمان ها داشته باشد.

نمای شیشه ای فریم لس
نمای شیشه ای فریم لس

ویژگی های نمای شیشه ایی فریم لس:

برخی از  ویژگی هایی که نمای شیشه ایی فریم لس دارد به شرح زیر است:

  • سطح یکنواخت شیشه نما
  • تنوع در رنگ بندی قاب
  • نصب آسان نما
  • عایق صوتی و عایق حرارتی در نمونه های Thermal Break
  •  آب بندی مناسب
  •  نصب روی قاب تمام  آلومینیومی
  • جدا بودن سازه نما از سازه اصلی ساختمان
  • ظرافت در طراحی
  • دارای باز شو مخفی در facade
  •  تعویض آسان شیشه
  • مقاوم در برابر ارتعاشات سازه اصلی
  • مقاوم در برابر زلزله
  • امکان تحقق انواع طرح هایی خلاقانه

انواع نمای شیشه ایی فریم لس:

همانطور که می دانید نمای شیشه فریم لس یکی از انواع نماهای کرتین وال است که به طور کلی به علت آزادی عملی که از نظر سهولت در نگه داری، نظافت، سرعت نصب و غیره به آنها سیستم های unitized گویند که خود این سیستم نیز به دو روش U channel و Full frameless Step-unite تقسیم می شوند.

سیستم  U channel در نما شیشه ایی فریملس:

در انواع سیستم های نما شیشه ایی فریم لس کرتین وال سیستم U channel ساده ترین، مقرون به صرفه ترین، نوع نمای شیشه ایی فریملس است که محدودیت هایی نیز دارد از جمله اینکه برای ساختمان های با ارتفاع زیاد اصلا مناسب نیستند زیرا با توجه به اتصالات ساده ای که نسبت به سایر اتصالات فریم لس  دارند توان تحمل وزن شیشه ها با ابعاد بزرگ را ندارند. در سیستم U channel از اسپیسر هایی استفاده شده است که همانطور که از اسمشان مشخص است به شکل U هستند و به صورت پازلی روی لامل های آلومینومی توسط لقمه های فلزی یا آلومینیومی قرار می گیرند. و پس از نصب شیشه ها درز ها و فواصل ۱ – ۲ سانتی متری بین شیشه ها را با چسب های پایه سیلیکون آب بندی و هوابندی می کنند.

سیستم Full frameless Step-unite در نمای شیشه ایی فریملس:

در سیستم Full frameless Step-unite شیشه ها تک ب تک دورن فریم هایی همراه با لاستیک EPDM قرار می گیرند که به آنها کاست گویند و سپس شیشه هایی که درون کاست ها قرار گرفته اند توسط پیچ و پرچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی دیوار های خارجی ساختمانی نصب شده اند پیچ و پرچ می شوند. در نهایت نیز همانند رقیب خود با چسب های پایه سیلیکونی آب بندی و هوا بندی می شوند. این روش از آنجا که کاست های شیشه دار در کارخانه های تولید شیشه نما تولید و به محل نصب ارسال می شوند سرعت اجرای بسیار بالایی دارند ضمن اینکه به دلیل اینکه شیشه ها درون کاست هایی فیکس می شوند استحکام بالایی دارند و توان تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارند و می توان از آنها در ساختمان های بلند مرتبه نیز استفاده نمود

 فریم لس

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل و کرتین وال می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 174

Call Now Button