نما فراز مهرزاد

نرده شیشه ای | هندریل شیشه ای - شرکت نما فراز مهرزاد

نرده شیشه ای | هندریل شیشه ای

نرده شیشه ای | هندریل شیشه ای

نرده شیشه ای حفاظی از جنس شیشه سکوریت و یا لمینت می باشد و از آنجاییکه نقش یک محافظ را دارد به عنوان حفاظ شیشه ای و یا جان پناه شیشه ای نیز شناخته می شود . نرده شیشه ایی به عنوان یکی از پرکاربردترین سازه های شیشه ای در صنعت ساختمان تبدیل شده است ، این المان شیشه ای بسیار زیبا و مقاوم می باشد و در اغلب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هندریل شیشه ای را می توان در اماکنی که نیاز به حفاظ دارند طراحی و اجرا کرد از جمله ی این اماکن می توان به بالکن ، تراس ، دور استخر ، روف گاردن ها و راه پله اشاره کرد

نرده شیشه ای ، المانی است که پروژه شما را مانند الماس درخشان می کند.گام برداشتن در پلکانی که تماما از نرده های شیشه ای ساخته شده است و داشتن ویوی عالی منظره ، لذت زندگی کردن در ویلا را دوچندان می کند.نکته حائز اهمیت در ساختمان های مسکونی ، تجاری و  اداری استفاده از یک متریال خنثی مانند شیشه سکوریت است.شیشه به دلیل شفاف بودن در دیزاین داخلی و خارجی خانه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

استفاده از نرده ی شیشه ای در صنعت ساختمان امروزی به دلیل زیبایی و همچنین مرتفع کردن مشکلات نرده های فلزی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.در گذشته شکل و جنس نرده ها طوری بود که معایب زیادی را با خود به همراه داشت اما استفاده از نرده شیشه در معماری امروزی توانسته جایگزین بسیار مناسبی برای نرده های قدیمی باشد چرا که علاوه بر زیبایی ، امنیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ایی دارد . در ادامه در مورد انواع نرده شیشه ای ،  نحوه ی محاسبه ی قیمت  و جزئیات هندریل شیشه ایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع نرده شیشه ای  

نرده شیشه ای ( تلفظ به انگلیسی : Glass fence ) با توجه به گوناگونی طرح و سبک اجرایی آن ها ، از الگوی یکدستی پیروی نمی کنند .ولی از آنجایی که شرکت درتیس ، یک شرکت در طراحی نرده های شیشه ای می باشد. این امکان را دارد که طرح مورد نظر شما را تولید کند.ساخت پایه و دستک و handrail کاملا منطبق بر خواست شما می باشد.درتیس توانایی اجرا انواع دست انداز و جان پناه شیشه ای در سطح شیبدار و سطوح مارپیچ در راه پله های کرو و قوسی را نیز دارد.

اگر در رابطه با خرید نرده شیشه ای نیاز به مشاوره دارید ، نام و شماره ی همراه خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما جهت راهنمایی با شما تماس بگیرند

نرده شیشه ای دفنی | هندریل دفنی

در این نوع نرده شیشه ای توکار، پایه های هندریل درون زمین کار می شود و همان طور که از نامش پیداست، پنهان و دفن می باشد و تنها شیشه نمایان است. نرده شیشه ای دفنی به دوصورت uچنل و فولادی ساخته می شود.

در اجرای نصب هندریل شیشه ای دفنی، شیشه سکوریت یا لمینت درون پروفیل یا ریل قرار می گیرد، بدین صورت فضای بیشتری را برای دید به کاربر می دهد و این مزیت باعث شده تا طرفداران بیشتری پیداکند. لبه های شیشه سکوریت در نرده شیشه ای توکار دیاموند خورده می باشد تا آسیبی موقع گرفتن شیشه به پوست وارد نکند.

این کار باعث می شود تا به راحتی و حتی بدون هیچ گونه اکسسوری جانبی و هندریل فوقانی بتوان شیشه را لمس کرد. حفاظ شیشه ای از نوع پایه ی دفنی یکی از پرطرفدارترین مدل ها برای بالکن ها می باشد. زیرا این مدل حالتی یک دست و بدون مانع برای سازه ای همچون حفاظ بالکن خواهد داشت که فضای دل انگیز را ایجاد می کند.

در فیلم بالا نمونه ای از حفاظ شیشه ای از نوع توکار را مشاهده می نمایید ، که در کنار راه پله نصب شده است.شیشه های این حفاظ از نوع سکوریت و با ضخامت ۸ میلی متری می باشد . ضخامت شیشه ها به محل نصب پروژه و کارایی آن بستگی دارد. این مدل حفاظ در هر مکانی نصب شود ، دید حداکثری را برای کاربر ایجاد می کند

نرده شیشه ای اسپیگات

یکی از متداول ترین انواع پایه های هندریل ، نرده شیشه ای اسپیگات روکار می باشد.پایه روکار در دو جنس فولادی و استیل موجود می باشد.قالبگیری هندریل شیشه ای اسپیگت به صورت گرد و مستطیلی می باشد.معمولا برای پروژه هایی که زمان کمی دارند از هندریل با پایه ی اسپیگوت استفاده می شود چون نصب سریع و راحتی دارد و نیاز به تخریب و آهن کشی نیست.برای هرپنل شیشه ای حداقل دوپایه به ارتفاع ۱۲تا ۱۵ سانتی متر نیاز است.جنس شیشه ها سکوریت یا لمینت می باشد تا از خطر شکستن شیشه و ریز شدن آن در امان بود.

برای نصب نرده شیشه ای استخر بیشتر از نوع اسپیگات استفاده می شود .اتصالات پایه ی اسپیگوت از جنس استیل ضدزنگ می باشد و با پاشش آب استخر روی آنها اتفاقی نمی افتد.معمولا در نرده شیشه ای دور استخر از یک درب لولایی نیز برای ورود و خروج از استخر استفاده می شود که جهت امنیت بیشتر قابلیت قفل شدن نیز دارند. در فیلم زیر می توانید نمونه ی کار اجرایی از این نوع حفاظ را که توسط تیم حرفه ای درتیس اجرا شده است مشاهده نمایید.

نرده شیشه ای اسپیگات

نرده شیشه ای اسپیگوت که در فیلم بالا مشاهده می نمایید به صورت پایه های بلند طبق نظر کارفرما در دور استخر طراحی و اجرا شده است.این پایه ها به صورت کوتاه نیز وجود دارند و از جنس استیل می باشند تا در صورت تماس با رطوبت دچار زنگ زدگی نشوند.

نرده شیشه ای اکسپوز

یکی دیگر از مدلهای نرده سکوریت ، نرده ی شیشه ای اکسپوز می باشد.این مدل از هندریل شیشه ای که به نام نرده شیشه ایی روکار نیز شناخته می شود به صورت شیشه های یکدست ویکپارچه داخل پروفیلهای آلومینیومی با ارتفاع تقریبی ۱۰ سانتی متر نصب می شوند.از مزایای این حفاظ های شیشه ای می توان به تعویض راحت شیشه ها اشاره کرد.شیشه های مورداستفاده در این نوع نرده سکوریت معمولا ضخامت ۱۰ تا ۱۲ میل را دارند. انتخاب رنگ روکش های آلومینیومی نیز مطابق با سلیقه ی کارفرما قابل تغییر می باشد ، اگر مایل به اطلاعات بیشتر در مورد  این حفاظ شیشه ای هستید میتوانید به صفحه ی اختصاصی نرده شیشه ای اکسپوز مراجعه کنید وتمام پروژه های مربوط به این مدل را دیدن فرمایید.

این مدل هندریل روکار شباهت زیادی به هندریل دفنی دارد و فرق آنها در در توکار و روکار بودن می باشد.در فیلم زیر می توانید نمونه ای از نرده شیشه به سبک اکسپوز را مشاهده نمایید.

 

در فیلم بالا نمونه ای نرده شیشه سکوریت با پایه ی روکار اکسپوز را مشاهده می نمایید که به عنوان حفاظ پله نصب شده است. ارتفاع شیشه جهت حفاظ تقریبا بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود اما این ارتفاع برای کارفرمایانی که مایل به افزایش این ارتفاع می باشند قابل تغییر می باشد .

نرده شیشه ای فیکس پوینت

یکی دیگر از انواع مدل نرده شیشه ای ، نوع پرطرفدار فیکس پوینت یا دکمه ای می باشد.نرده شیشه ای فیکس پوینت از دو قسمت اصلی شیشه سکوریت و بست پوینت گلس تشکیل شده اند.هندریل شیشه ای فیکس پوینت همانند مدل دفنی فضای دید بالایی را به کاربران می دهد و از این جهت مورد استقبال زیادی قرار دارد.

شیشه ی مورد استفاده در نوع پوینت گلس، شیشه سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی متری می باشد.با توجه به محل نصب می توان از شیشه سکوریتهای رنگی نیز استفاده کرد.مهمترین نکته در نصب و اجرای حفاظ شیشه ای فیکس پوینت محل اتصال شیشه سکوریت با دیوار یا پله می باشد.زیرا کوچکترین خطا باعث ناهم ترازی در کل کار می شود.

اتصال شیشه به دیوار با بستهای  دکمه ای از جنس آلومینویم واستیل که ضدزنگ می باشند،انجام میشود.رنگ این بستهای دکمه ای محدود به رنگ استیل نمی باشد و میتوانید برای هماهنگی بیشتر از دکمه های رنگی استفاده کنید.پیشنهاد می کنیم برای دیدن نمونه کارهای ما در زمینه ی حفاظ شیشه ای به سبک فیکس پوینت و عکس نرده با حفاظ شیشه ای به این صفحه مراجعه کنید.

 

 

نرده شیشه ای فیکس پوینت

در فیلم بالا نمونه ی اجرایی از نرده شیشه سکوریت به روش فیکس پوینت را مشاهده می نمایید که توسط تیم حرفه ای درتیس طراحی و اجرا شده است . در این نرده سکوریت برای اتصال شیشه به کناره ی پله از بست های دکمه ای شکل استفاده شده است.

اتصالات دکمه ای شکل از جنس استیل و یا فولاد می باشند و رنگ آنها مطابق با طراحی دکوراسیون داهلی قابل تغییر می باشد ، محل سوراخکاری در شیشه ها قبل در مرحله ی اندازه گیری مشخص می شود و و در روی شیشه قبل از سکوریت شدن اعمال می شود ،دقت در اندازه گیری برای محل سوراخکاری بسیار مهم می باشد چرا که روی شیشه های سکوریت نمی توان تغییری اعمال کرد

نرده شیشه ای راه پله | نرده شیشه ای پله

نرده شیشه ای پله یک حفاظ تمام شیشه ای است که با اتصالات ضدزنگ به کف دیواره های پله نصب می شوند.نرده شیشه ای راه پله معمولا به عنوان محافظ و یا دستگیره کاربری دارند.حفاظ شیشه ای راه پله به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارند امروزه بسیار رواج پیداکرده است. نصب هندریل شیشه ای پله در عین زیبایی بصری ، امنیت بالایی را نیز برای کاربران ایجاد می کند زیرا جنس شیشه ها را از نوع سکوریت یا شیشه لمینت با ضخامت بالا استفاده می کنند ، همچنین ارتفاع نرده ی شیشه ای بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانت در نظر گرفته می شود.پله و هندریل شیشه ای در مدلهای متنوعی نصب و اجرا می شود.

برخی از افراد از پله شیشه ای برای منزل و یا ویلای خود استفاده می کنند و جهت هماهنگی بیشتر، نرده پله شیشه ای را نیز از جنس شیشه انتخاب می کنند تا سازه ی خود را به یک الماس درخشان در خانه تبدیل کنند.از مدل های رایجی که برای نرده راه پله شیشه ای استفاده می شود مدل دفنی و فیکس پوینت می باشد که بسیار محبوب می باشند.

نرده های شیشه ای راه پله به دو صورت شیب دار و قوسی طراحی می شوند ، نرده راه پله سکوریت به سبک قوسی معمولا قیمت بالاتری دارد چرا که نصب نرده های قوسی نیاز به دقت بیشتر و ابزارهای دقیق تری جهت اندازه گیری می باشد . محافظ راه پله که به روش منحنی ساخته شود قطعا جلوه ی زیباتری در دید بیننده ایجاد خواهد کرد اما باید متذکر شویم که ساخت این نوع حفاظ بسیار تخصصی می باشد و با کوچکترین خطا در نحوه ی اندازه گیری ، کل طراحی با شکست مواجه می شود.

یکی از پرطرفدارترین روش ها برای حفاظ کنار پله ، استفاده از نرده ی شیشه سکوریت همراه با پله هایی از جنس چوب می باشد ترکیب شیشه در کنار چوب جزو بهترین های دکوراسیون می باشد

نرده شیشه ای پله به عنوان یک محافظ دور پله ها نصب و اجرا می شود در گذشته بیشتر از چوب و فلز برای گارد دور پله ها استفاده می شد اما امروزه استفاده از نرده های سکوریت به علت جلوه ی بصری که در دید کاربر ایجاد می کند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد این حفاظ های شیشه ای بسیار مقاوم هستند به راحتی تمیز می شوند و نیاز به تعمیر ونگهداری دوره ای ندارند.نرده شیشه سکوریت پله میتواند در مدل های مختلفی نصب شود

در عکس بالا نمونه ای اجرای نرده شیشه همراه با پله های چوبی را مشاهده می نمایید ، شیشه های سکوریت را در محل سوراخکاری گذاشته ، سپس توسط بست های دکمه ای شیشه را به کناره ی پله نصب می کنیم . در فیلم بالا می توانید به طور کامل نحوه ی نصب نرده شیشه سکوریت را مشاهده نمایید

نرده شیشه ای پله گرد | هندریل شیشه ای پله گرد

به کاربردن شیشه در جاهای مختلف خانه زیبایی داخلی فضا را چندین برابر می کند از این رو مهندسین معماری به کار بردن شیشه را در خانه چندین برابر کرده اند.هندریل شیشه ای پله گرد علاوه بر سهولت در استفاده و نگهداری آن ظاهری زیبا و مدرن به خانه می دهد.

در اجرای نرده شیشه ای پله گرد  ، هیچ محدودیتی در انتخاب نوع پایه و نوع شیشه وجود ندارد. شرکت درتیس جزو معدود شرکت هایی است که قابلیت تولید شیشه خم با هر عرض و ارتفاعی را دارد.محاسبه نحوه خم ، خیز خم شیشه ، کمان دایره در نرده شیشه ای قوسی کاری بسیار حائز اهمیت می باشد ؛ چرا که برای داشتن پله اسپیرال زیبا ، در یک راستا بودن قطاع های شیشه ها بسیار مهم است.

در تولید نرده شیشه ای سکوریت خم مهم ترین عامل برای داشتن یک کار زیبا و جذاب برداشت و اندازه گیری دقیق می باشد.تولید و اجرای حفاظ شیشه ای راه پله از نوع قوسی را باید به کسی بسپارید ؛ که در این زمینه آزمون و خطای خویش را پس داده باشد و برداشت و نصب دقیقی داشته باشد.

قیمت نرده شیشه ای پله گرد نسبت به پله های صاف بالاتر است،زیرا دقت و تخصص بیشتری در این زمینه را می طلبد،همچنین شیشه های استفاده شده در راه پله های گرد باید منحنی باشد و این خود عاملی بر افزایش قیمت می باشد.با اینکه قیمت نرده شیشه ای پله گرد بالاتر می باشد ولی تجلل و زیبایی که به خانه می بخشد با موارد دیگر قابل قیاس نیست. شما می توانید هندریل پله از نوع منحنی را از نوع چوب یا استیل انتخاب کنید.

نرده های شیشه ای که برای پله ها استفاده می شود به دو صورت شیبدار و قوسی می باشد که قیمت نوع قوسی به دلیل استفاده از شیشه های قوسی و اندازه گیری آن قیمت بالاتری خواهد داشت.

نرده شیشه سکوریتی که در فیلم بالا مشاهده می نمایید از نوع فیکس پوینت می باشد که اندازه گیری آن توسط ابزارهای دیجیتال صورت می گیرد تا کوچکترین خطایی در نصب صورت نگیرد . چرا که شیشه ها قبل از سکوریت شدن سوراخکاری می شوند و سپس توسط بست های دکمه ای شکل به پله یا دیوار نصب می شوند بنابراین کمترین خطا می تواند منجر به خرابی در کل کار می شود به همین علت اندازه گیری دقیق بسیار اهمیت دارد

Visits: 83

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button