نما فراز مهرزاد

شرکت نما فراز مهرزاد طراحی اجرای نمای ساختمان

نمای شیشه‌ای فریم لس (Frame Less)

استفاده از شیشه به عنوان یک متریال جزء لاینفک هر ساختمان محسوب می‌گردد. با ظهور شیشه‌های رفلکس استفاده از این نوع شیشه‌ها در نمای ساختمان‌های مرتفع و برج‌ها امروزه بسیار متداول گشته‌است. استفاده از نماهای شیشه‌ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می‌نماید. همچنین استفاده از شیشه‌های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد می‌کند. استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده که دتایل‌های نصب متفاوت نیز طراحی گردد که از آن جمله شیشه‌های فریم لس و نماهای لامل(Face Cap) می‌باشد. در نماهای فریم لس شیشه ای، قاب‌های آلومینیومی نگهدارنده شیشه (شیشه‌ها می‌توانند تکجداره یا دوجداره باشند) بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل‌هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می‌گردند. فواصل شیشه‌ها با یکدیگر چنان نزدیک بوده که فریم فولادی حائل قاب‌های آلومینیومی از نمای روبرو دیده نخواهد شد. 

 

انواع نماهای شیشه ای ساختمان

 
 
 
انواع نماهای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای

با پیشرفت ماشین آلات ساخت شیشه کاربرد شیشه در نمای های مدرن ساختمان به طور روز افزونی افزایش یافته است .

استفاده از شیشه  در ساختمان ها به یک امری ضروری بدل شده است.

بکار گیری شیشه  در نمای ساختمان ها علاوه بر زیبایی ، جهت استفاده از نور طبیعی در طی روز و همچنین استفاده از شیشه های چند جداره  برای کنترل تبادل گرما ، سرما و امواج صوتی داخل و خارج ساختمان  تا درصد بالایی کارآمد بوده است.

شیشه های چند لایه در سال ۱۹۰۳ توسط شیمیدان فرانسوی ادوارد با الهام از یک حادثه آزمایشگاهی اختراع شد.شیشه های چند لایه با اتصال دو یا چند لایه از شیشه های معمولی حرارت همراه با یک لایه پلاستیکی تولید شده است.

 

نمای فریم لس

 

خواص مطلوب نمای شیشه ای:

  • بالا بردن امنیت و ایمنی ساختمان
  • کنترل کننده صدا
  • جلوگیری ازعبور اشعه ماوراء بنفش
  • بهره وری از انرژی خورشیدی
  • تنوع در رنگ
  • نمای شیشه ای نسبت به نماهای دیگر دارای بار مرده کمتری است
  • کاهش هزینه

این محصول ابتکاری به معماران اجازه میدهد تا بتوانند خیلی زیبا خلاقانه به طراحی نما  بپردازند و در مواردی متعدد از جمله طراحی برای ایجاد محیط کار روشن وبسیار جذاب با نور بیشتر استفاده کنند.

در معماری مدرن نمای شیشه ای به عنوان پوشش ساختمان استفاده می شود. امروزه استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان با سیستم های متداول  اجرایی زیر صورت می گیرد .

 

سیستم های نصب شیشه:

  1. فریم لس (Frameless) 
  2. اسپایدر (Spider)
  3.  کرتین وال (Curtainwall)

 

فریم لس

در نماهای فریم لس شیشه ای، قاب های آلومینیومی نگهدارنده شیشه (شیشه ها می توانند تکجداره و یا دوجداره باشند) بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می گردند.

فواصل شیشه ها با یکدیگر چنان نزدیک بوده که فریم فولادی حائل قابهای آلومینیومی از نمای روبرو دیده نخواهد شد.

یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان ، نماهای فریم لس می باشد که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد.

دراین سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیر سازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند.

وجود لاستیکهای هوا بندی و آب بندی در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نما کاملا ایزوله(آب بندی و هوا بندی) گردد و از نکات بسیار مهم این سیستم آن است که در سطح نما بیشتر شیشه دیده شده

و آلومینیوم با ظرافت خاصی در کنار شیشه قرار می گیرد و در ضمن پنجره های باز شو نیز قابل رویت نمی باشد،همین امر باعث گردیده تا این سیستم مورد توجه اکثر طراحان ساختمان قرار گیرد.

 

نمای-شیشه-ای-فریم-لس

 

اسپایدر

نمای اسپایدر یک راه حل مدرن برای کسانی هست که می خواهند سطح یکپارچه ای از شیشه را با نقاط اتصال کمتری در نمای خارجی خود داشته باشند. 

در نمای اسپایدر فولادهای ضد زنگ با مقاومت بسیار بالا برای جذب تمام نیروهای دینامیکی و استاتیکی ( مثل وزن شیشه , نیروی باد , وزن برف , مشکلات ناشی از اختلاف حرارت) و توزیع آنها به سازه اصلی طراحی شده اند.

نمای اسپایدر معمولا شیشه لمینت شده ای دارد متشکل از دو لایه شیشه سکوریت  ۶ میلیمتر فلوت استاندارد درجه یک ودر لایه طلق که در مجموع ۱/۵۲ میلیمتر و در بین دو شیشه سکوریت قرار می گیرد.

نمای شیشه ای اسپایدر در فروشگاه ها و در نماهای تجاری کاربرد بسیار زیادی دارد.

 

نمای-شیشه-ای-اسپایدر2

 

کرتین وال

نمای کرتین وال نوعی نمای شیشه است که بیشتر برای ساختمان ها بلند مرتبه مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار نمای کرتین وال به گونه ای است که هیچگونه باری به غیر از بار مرده ناشی از وزن خود را به سازه اصلی ساختمان منتقل نمی کند؛

استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده که جزییات نصب متفاوت نیز طراحی گردد که از آن جمله نماها کرتین وال می باشد.

نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن با ترکیب پروفیل های آلومینیومی بعنوان سازه و لاستیک های آب بندی و هوابندی و اتصالات نصب می باشد.

در نمای کرتین وال شیشه ای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب است.

از مزیت نمای کرتین وال قابلیت محاسبه فشار باد و فشار بار مرده بر روی نمای ساختمان به کمک نرم افزار های اختصاصی است که ایمنی این نوع نما را در برابر مخاطرات جوی و حادثه ای بسیار بالا می برد.

 

نمای-شیشه-ای-کرتن-وال

انواع نماهای شیشه ای ساختمان

 

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل و کرتین وال می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 19

Call Now Button