نما فراز مهرزاد

شرکت نما فراز مهرزاد طراحی اجرای نمای ساختمان

 –> نما نشانگر شخصیت اصلی یک ساختمان است.

نماهای ساختمان با مواد متفاوت ساخته می شوند. آنها می توانند فرآیندهایی مانند پوشش استایروفوم، پوشش شیشه ای و پوشش فلزی باشند. 

هدف اصلی از نماهای ساخته شده از این مواد ، محافظت از ساختمان است.

نمای ساختمان می تواند چندین شکل و اندازه داشته باشد، در واقع یکی از آن قطعات سازه ای است که به معمار این امکان را می دهد که تجربه و استعداد خود را به نمایش بگذارد و خلاقیت های خود را زنده کند. طراحی اجرای نمای ساختمان

گاهی مردم نما را با ساختمان‌های قدیمی‌تر یا ساختمان‌های معتبر مرتبط می‌دانند، اما امروزه هر ساختمانی می‌تواند یک نمای منحصر بفرد داشته باشد.

علاوه بر آن، مردم نما را به فاکتور زیبایی‌شناختی ساختار ساختمان می‌افزاید.

شخصیت ساختمان ، بهره وری انرژی ، سپر در مقابل عوامل طبیعی ، عایق نور و صدا ، امنیت و … برخی از مباحث نمای ساختمان می باشند .

 

نمای کرتین وال  Curtain wall facade

نمای کرتین وال نوعی دیگر از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفیل های آلومینیوم استفاده و نما به صورت مشبک بوده و تلفیقی از آلومینیوم و شیشه می باشد . کرتین وال خود یک سازه محسوب می شود.

این نوع مهندسی نما، نیاز به زیرسازی آهنی Self Support ندارد و تنوع رنگی نامحدودی داشته که استفاده از طرح های چوبی نیز برای آن امکان پذیر می باشد.

این سیستم، در برابر تنشهای قائم و جانبی از قبیل باد، زلزله و تکانهای شدید کاملاً پایدار است.

زیبایی فوق العاده و منحصر به فرد این سازه در نما امتیاز نهایی آن است. شیشه های استفاده شده در این سیستم۱۸ الی ۴۰ میلیمتر ضخامت دارد و ایزولاسیون حرارتی و صوتی ساختمان را به صورت کامل انجام می دهند.

طراحی زیبا و استاتیکی این سیستم به همراه عدم استفاده از پیچ و پرچ در مونتاژ و طراحی باز شوی مخفی در این سیستم علاوه بر زیبایی و دید بسیار عالی باعث بالارفتن ضریب مقاومت و آبندی و هوابندی شده است.
نمای کرتین وال را می توان در دو نوع رده اصلی Face cap و Full Frameless طبقه بندی نمود.

 

نمای کرتین وال

 

استفاده از درپوش های ویژه در Facecape و عدم وجود این درپوش ها در Full Frameless از بارز ترین وجوه تمایز این دو سیستم می باشد.

در طراحی پروفیل های این سیستم مباحث مربوط به زلزله, باد و محاسبات استاتیکی رعایت شده و مصالح مورد نیاز هر پروژه بنا به اقتضای هر پروژه جداگانه محاسبه و خصوصیات پروفیل کرتن وال مربوطه مشخص می گردد. در زیر نمونه ای از جداول محاسباتی ارائه شده است.

در جدول فوق به عنوان مثال جهت مدولاسیون سازه ای به ارتفاع ۱۵ متر و به صورتی که بتوان در هر ۴ متر ارتفاع دستک نگه دارنده تعبیه نمود، فاصله عرضی ۸۰ سانت و کمتر جهت مقطع سایز۱۲ پیشنهاد می شود.

خصوصیات:

امکان استفاده از شیشه ۲ یا ۳ جداره

امکان ایجاد سطح عایق دما با استفاده از پروفیلهای Thermal Break

امکان استفاده از در پوش های متفاوت

امکان اجرا به صورت تمام آلومینیوم

عدم محدودیت رنگ

امکان استفاده از مقاطع و ابعاد متفاوت با توجه به نیاز پروژه

روش اجرا:

ارائه مدولاسیون بر اساس طرح اولیه و محاسبه ضریبهای موثر در پایداری سازه و همچنین توجه به میزان پرت مصالح

ساخت و مونتاژ مدول های کرتین وال

آغاز عملیات اجرایی :پیاده سازی و اجرای کمر بند های اصلی

اجرای براکت نگهدارنده

تثبیت و رگلاژ کرتن وال ها بوسیله پیچ ومهره

نصب شیشه

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل ، نمای کرتین وال  و یونیتایز می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره آلومینیومی UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 107

Call Now Button