نما فراز مهرزاد

معرفی انواع نمای ساختمان

همانطور که قبلا گفتیم بشر از دیر باز بفکر تزیین کردن محیط زندگی خود بوده است. گاه با استفاده از گیاهان یا پوست، استخوان، شاخ حیواناتی که شکار کرده است تا به امروز که انواع و اقسام نماهای مختلف از جنس های متفاوت وجود دارند در این مقاله قصد داریم انواع نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم و مزیت ها و معایب هر یک را بر شماریم تا به شما کمک کنیم بهترین نما را برای کاربری دلخواه خود داشته باشد.

 نوع اول: نما آجری

نمای آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساخت نمای ساختمان ها بوده است و  به واسطه نقاط قوت بسیاری که دارد همچنان طراحان از این ماده در اجرای نمای ساختمان ها بهره می برند. البته در گذشته از همان آجری که برای ساخت بنا استفاده می شد برای نما نیز استفاده می کردند  اما امروز آجر های نما با رنگ های متفاوتی مانند: بهی، قرمز، ابلق موجود است.

انواع نمای ساختمان , نما آجری

مزیت های نما آجری:

  1. آجر به دلیل ضریب انتقال حرارت پایینی که دارد به عنوان عایق حرارتی در ساختمان عمل می‌کند.
  2. تنوع در طرح و رنگ
  3. القای حس زندگی به واسطه حالت خاطره بر انگیزی که دارد
  4. سرعت بالای اجرای
  5.  عدم استفاده از ملات

نوع دوم: نما سنگ

پس از آجر سنگ یکی دیگر از قدیمی ترین انواع نما در ساختمان ها است و با گسترش علم و تکنولوژی انواع مختلفی از سنگ های موجود در طبیعت توانستند استخراج شوند، برش داده شوند و در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند.در این میان سنگ های گرانیت و سنگ تراورتن  به دلیل تنوع در طرح و رنگی که دارند بیش از سایر سنگ ها مورد استقبال واقع شدند.

نما سنگ

مزیت های نما سنگی:

  1. ثبات رنگ و چرک تاب بودن
  2. مقاوم رطوبت
  3. رنگ و طرح متنوع
  4. اجرای سریع و آسان

نوع سوم: نما شیشه ای

در سومین رده از انواع مصالح نمای ساختمانی، نمای شیشه ای قرار دارد. نمای شیشه ای  در معماری مدرن برای نمای  ساختمان ها به کار گرفته شد. نماهای شیشه ای انواع مختلفی دارند که عبارتند از: « فریم لیس، اسپایدر، کرتین وال، نمای دو پوسته شیشه ای»

نما شیشه ای

مزیت های نما شیشه ای:

  1. کاهش بار استاتیکی ساختمان‌‌ های بلند
  2. سرعت بالای اجرا
  3.  دید یکپارچهمناظر
  4. سبکی و ظرافت در ساختمان

نوع چهارم: نما سیمانی

نمای سیمان یکی از بهترین، مقاومترین و مستحکم ترین نماهای ساختمانی است که در طرح  و رنگ بسیار متنوع هستند و برای کاربری های مختلف قابل اجرا می باشند. استفاده از این مصالح در نماسازی استحکام بنا را حفظ کرده و باعث افزایش عمر ساختمان هم می شود.

نما سیمانی

مزیت های نما سیمانی:

  1. هزینه پایین
  2. سرعت اجرای بالا
  3. عدم پوسته شدن در طولانی مدت
  4. دردسترس بودن

نوع  پنجم: نما سرامیکی

سرامیک ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث حفظ  جذابیت و زیبایی ساختمان در گذر زمان می شود.. به طور کلی سرامیک را می توان در جزء مصالح  زیبا و با دوام قرار داد. نمای سرامیک کاربری های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان، پایانه ها و  ایستگاه های مترو و … دارد.

نما سرامیکی

مزیت های نما سرامیکی:

  1. عایق حرارتی و رطوبتی
  2. تنوع زیاد
  3. مقاومت بالا
  4. مقاوم در برابر آتش

نوع ششم: نما کامپوزیتی

یکی از انواع نمای ساختمانی مدرن ، نمای کامپوزیت می باشد. کامپوزیت متشکل از دو لایه  آلومینیوم با یک هسته پلی اتیلنی است. خواص طبیعی این مواد باعث شده است که طیف گسترده ای از نماهای خلاقانه را در اختیار  مهندسین و معماران قرار بگیرد.بخشی از این ویژگی های ذاتی عبارتند از: شکل پذیری بالا،  صاف و یکدست بودن، استحکام بالا در برابر شرایط متغییر جوی.

نما کامپوزیتی

مزیت های نما کامپوزیتی:

  1. مقاوم در برابر فرسایش
  2. تنوع در طرح و رنگ
  3. عایق حرارتی و صوت
  4. مقاوم در برابر اشعه های مضر خورشیدی

نوع هفتم: نما استرچ متال

استرچ متال به صفحات فلزی (آهن، آلومینیوم، استیل، برنج و مس) هستند که طی فرآیند تولید با روش ویژه ای تحت برش و کشش قرار می گیرند در نتیجه شبکه های توری و مفتولی که به هم بافته می شوند یک پارچه اند و از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند. نمای استرچ متال با ضخامت ها و رنگهای  مختلف در بازار موجود هستند.

انواع نمای ساختمان , نمای استرچ متال

مزیت های نمای استرچ متال:

  1.  طرح و رنگ متنوع
  2. چشم اندازهای متنوع
  3. نمای سه بعدی
  4. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  5.  

شرکت نما فراز مهرزاد  طراح و مجری انواع نمای کامپوزیت ، نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر ، نمای فریم لس ، نمای لامل و کرتین وال می باشد. همچنین ما  طراح و مجری نرده شیشه ای و درب و پنجره UPVC می باشیم.  برای هماهنگی جلسه و مشاوره طراحی نمای ساختمان با ما تماس بگیرید.

 

ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

Visits: 57

Call Now Button